زندگی‌نامه آیت‌الله العظمی محمد‌تقی بهجت فومنی(ره)

 

ولادتآیت الله العظمی محمد بهجت فومنی در اواخر سال 1334 ه.ق. در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع دراستان گیلان، چشم به جهان گشود. هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید.

درباره نام آیت الله بهجت خاطره ای شیرین از یکی از نزدیکان آقا نقل شده است که ذکر آن در اینجا جالب می‌نماید، و آن اینکه:
پدر آیت الله بهجت در سن 16-17 سالگی بر اثر بیماری وبا در بستر بیماری می افتد و حالش بد می شود به گونه ای که امید زنده ماندن او از بین می رود وی می گفت: در آن حال ناگهان صدایی شنیدم که گفت:« با ایشان کاری نداشته باشید، زیرا ایشان پدر محمد تقی است. »
ادامه مطلب ...

جایگاه وحقوق زن از دیدگاه حضرت امام خمینی

امام خمینی در مناسبت های مختلف در بیاناتشان جایگاه ومنزلت حقیقی زنان رااز دیدگاه اسلام بیان داشته اند.در دیدگاه امام خمینی ،زن دارای مرتبه و منزلتی است که هیچ مکتب و مرام مدعی رعایت حقوق زنان و جامعه از جمله مدعیان فمنیستی –که زن را تا سطح یک ملعبه ویا ابزار کار نزول داده است-یارای دسترسی به آن نیست.

ادامه مطلب ...

بررسی مقام انسانی زن از نظرقـــرآ ن

مطهری یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بود و یکی از کسانی بود که طرح اصلی نظام اسلامی با مغز قوی و دل آگاه او و  وهوشمندی علمی او شکل گرفت. لذا وجود مطهری یک وجودمستمراست.

                                                                                                                             مقام معظــــــــــم رهبری

اسلام زن راچگونه موجودی می داند؟آیا ازنظر شرافت وحیثیت انسانی ،اورا برابر با مرد می داند؟یا اورا جنس پست تر می داند؟

اگربخواهیم بدانیم نظرقرآن درباره خلقت زن ومرد چیست ، لازم است به مسئله سرشت زن ومرد توجه کنیم قرآن نیز دراین موضوع سکوت نکرده است باید ببینیم قرآن زن ومرد رایک سرشتی می داند یا دو سرشتی قرآن با کمال صراحت درآیات متعددی می فرماید که زنان رااز جنس مردان واز سرشتی نظیر سرشت مردان آفریده ایم قرآن درباره آدم اول می گوید «همه شما رااز یک پدر آفریدیم وجفت آن پدر را از جنس خود او قرار دادیم» ( سوره نساء آیه ) 

درباره آدمیان می گوید: خداوند از جنس خود شما برای شما همسر آفرید.

                                                                                        «سوره نسا ، نحل ،  روم»

ادامه مطلب ...