آخرین اخبار مربوط به ریگی

بر اساس اطلاعات رسیده از برخی محافل خبری در امارات متحده عربی، در پی عزم جدی ایران برای برچیدن گروهک تروریستی موسوم به جند‌الله از نوار مرزی ایران و پاکستان و فشار مقامات رسمی و عالی‌رتبه ایران به دولت پرمشغله پاکستان، هم اکنون حامیان این گروهک تروریستی در پی انتقال سرکرده خود و برخی اعضای دیگر به نقاط دیگری از پاکستان یا امارات متحده عربی یا عربستان هستند.

به گزارش خبرنگار "تابناک" در حالی که در چند روز گذشته و پس از رخدادهای تروریستی منطقه پیشین سیستان و بلوچستان، هیچ کس اشاره‌ای به نقش مخرب عربستان در بروز این گونه تشکیلات تروریستی و خشونت‌طلب نکرده است، اخبار رسیده حاکی است گروهک موسوم به جند‌الله، نه تنها از حمایت برخی شاخه‌های نظامی و امنیتی و همچنین عشایری و قومی پاکستان برخوردار بوده و از سوی نیروهای وابسته به سرویس‌های امنیتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد تحریک و حمایت قرار می‌گیرد، بلکه از پشتیبانی معنوی، مادی و رسانه‌ای عربستان سعودی نیز برخوردار است.

این گزارش می‌افزاید: عبدالمالک ریگی در چند سفر به عربستان سعودی به بهانه حج، در دیدار با برخی نیروهای امنیتی عربستان سعودی، مورد حمایت گسترده قرار گرفته است.

در این باره باید گفت: سرویس امنیتی عربستان سعودی که ارتباط نزدیکی با لایه‌های تندرو وهابی این کشور دارد، ریگی را به بخش رسانه‌ای وهابیان یعنی تلویزیون «العربیه» متصل کرده‌اند که رد پای شاهزاده بندربن سلطان، شاهزاده طلال و دو تن از روحانیون بلندپایه وهابی نیز در آن هویداست.

همچنین به تازگی این گروهک بار دیگر با حمایت مالی عربستان سعودی از راه برخی مرتبطان تجاری در امارات متحده عربی تغذیه شده‌اند.

این گزارش‌ها می‌افزاید: گروه‌های مورد حمایت تندروهای عرب منطقه و نیروهای امنیتی ناتو و هم‌پیمانانش و نیز تندروهای پشتون پاکستان، با ایجاد یک مثلت، ریگی را در حمایت خود قرار داده و حتی در این راه، کارشناسان در حوزه مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای، اطلاعاتی در اختیار او گذاشته‌اند.

گفتنی است در چند سال گذشته، گروهک ریگی، نه تنها عملیات تروریستی در منطقه انجام داده، بلکه از مناطق گوناگون مرزی کشور و نیز درون استان سیستان و بلوچستان و بنادر ساحلی ایران در جنوب نیز برای بیگانگان جاسوسی کرده است به گونه ای که گروه‌های تروریستی مستقر در استان بلوچستان پاکستان نیز با این گروهک ارتباط داشته و در مواقع ضرورت، آنان را حمایت می‌کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام علیکم
لینک باکس بزرگ تشیع و تسنن
اماده پذیرش اعضاء برای وبلاگها و سایتها ی مذهبی و مهدوی
با آمار روزانه2000-10000 در روز
امیدوارم که ما را برای از بین بردن دشمنان اسلام و یاری رساندن به گسترش اسلام ناب محمدی در این راه حق یاری فرمایید
اللهم الهن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد