قیام ۱۵خرداد ودست آوردهای آن

 در عصر عاشورای سال ۱۳۸۳ (هـ .ق) مطابق با ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ ، امام خمینی به مدرسه فیضیه قم رفت ،تا درباره مسائل سیاسی روز ، به ایراد سخن بپردازد . گزارش مأمور ویژه ساواک که در محل حضور داشته ، در این باره ، گستردگی اعتراض مردمی و حمایت ازامام خمینی را به خوبی نشان می دهد . وی می نویسد : « در تاریخ قم چنین جمعیتی دیده نشده است .خمینی را مثل امام وارد کردند و تمام جمعیت آن چنان صلوات فرستاد که تا دو کیلومتر صدای آنها شنیده می شد .»

ادامه مطلب ...

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

امام خمینی (ره) 


از غــــم دوست، در این میکده فــــریاد کشم      داد رس نیست کـه در هجر رخش داد کشم

 

داد و بیــــداد که در محفل مــــا رندى نیست       کــــه بــــرش شکوه بــرم، داد ز بیداد کشم

 

شادیــــم داد، غمم داد و جفـــــــــا داد و وفا       بــا صفـــا مـــنّت آن را کـه به من داد، کشم

 

عـــــاشقم، عــــاشق روى تو، نه چیز دگرى       بــــار هجــــــران و وصالت به دل شاد، کشم

 

در غمت اى گل وحشىِ من، اى خسرو من       جــــور مجنــــون ببـــــرم، تیشه فرهاد کشم

 

مُـــــردم از زنـــدگىِ بى تو که با من هستى      طــــرفه ســرّى است که باید برِ استاد کشم

 

سالهــــا مـــــى گــــــذرد، حادثه ها مى آید       انتظـــــار فـــــــرج از نیمـــــه خــــــرداد کشم

 

 شعر از : امام خمینی (ره)

 

فاطمیه عاشورایی دیگر...

هنوز چند صباحی از غروب محرم نگذشته است که تـاریخ ورق می خورد و ماه جمادی االاول بر آســـمان مــی درخشـد. هنوز جامـه ی سیـاه از تـن عاشقان عاشورایی رخت بر نبسته ،بر تن شیفتـگان فاطـمیه جای می گیرد. هنوز غم از دست دادن سرور عالم،به فراموشی سپرده نشده که غم فراق بانوی عالم اسلام بردل شیعیان جا می گیرد.فاطمیه آمد و دوباره شیعه در عـزاست .دهه ای که شیــعه همدرد با علی (ع) زانوی غم بغل می گیرد و صدای ناله از عرش به گوش می رسد. مگر چه آمده بر اهل این زمین؟!

اینجا خانه ی علی است. اینجاست که گل لبــخند بربرلبان یتیمان شکوفامی شود اینجاست که برق امیددرچشمان در راه ماندگان می درخشد.به در این خانه ما آشیانه ی امید ساخته ایم ما آواره ی عشق کوی زهـرائیم.اینک در غم او به سوگ نشسته ایم .حال با این همه غم انباشته در وجودمان ،کجای بقیع باید تو را بجــــوییم؟!

ای بقیع اگر میدانستی چه کسی را در خود پنهان کرده ای اینگونه آرام بر جای نمی نشستی...این شب ها سکوت نیمه شب بقیع با حضورعلی درهـم می شکند .در این شبـها جا مانـدگان از قافله ی عشـق با پیشانی بنـد ِیا زهـرا به سجـدگاه معشـوق می رونــــد...